Statut

STATUT AKADEMICKIEGO KLUBU PŁETWONURKÓW
„SKORPENA”

1. Nazwa, siedziba i teren działalności Akademickiego Klubu Płetwonurków „SKORPENA”, zwanym dalej Klub:

  • Klub jest członkiem CMAS,
  • Klub szkoli w organizacji CMAS,
  • Klub jest otwarty na działalność innych organizacji oraz współpracuje z innymi klubami i organizacjami,
  • Adres Klubu:

Akademicki Klub Płetwonurków „Skorpena”
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
10-722 Olsztyn Kortowo DS-1

2. Członkowie i Sympatycy Klubu:

  • Członkiem Klubu jest osoba, która:
    • posiada stopień płetwonurka,
    • opłaca składki członkowskie (patrz: Regulamin Opłacania Składek Członkowskich)
  • Sympatykiem Klubu jest osoba, która:
    • została zarekomendowana przez Zarząd i/lub członka Klubu,

3. Obowiązki:

  • Członka Klubu:
    • przestrzeganie postanowień statutu,
    • przestrzeganie zasad nurkowych organizacji, w której uzyskał stopień nurkowy,
    • branie czynnego udziału w życiu Klubu,
    • regularne opłacanie składek członkowskich (patrz: Regulamin Opłacania Składek Członkowskich).
  • Sympatyka Klubu:
    • przestrzeganie postanowień statutu,
    • branie czynnego udziału w życiu Klubu.

4. Prawa:

  • Członka Klubu:
    • czynne i bierne prawo wyborcze,
    • korzystanie ze sprzętu i pomieszczeń Klubu zgodnie z regulaminem (patrz: Regulamin Wypożyczeń Sprzętu i Klubu),
    • udział w życiu Klubu.
  • Sympatyka Klubu:
    • korzystanie ze sprzętu i pomieszczeń Klubu zgodnie z regulaminem (patrz: Regulamin Wypożyczeń Sprzętu i Klubu),
    • udział w życiu Klubu,
    • dobrowolne opłacanie składek klubowych (bez wpisowego),
    • czynne prawo wyborcze (po uprzednim opłaceniu składek członkowskich).

5. Władze Klubu:

  • Walne zebranie
    • najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków Klubu
    • termin walnego zebrania ustala Zarząd, powiadamiając o tym członków co najmniej miesiąc przed planowaną datą Walnego Zebrania,
    • pomiędzy Walnymi Zebraniami władzę sprawuje Zarząd,
    • Walne Zebranie Nadzwyczajne może być zwołane na wniosek Zarządu Klubu i/lub na wniosek 2/3 członków Klubu.
  • Zarząd Klubu:
    • w skład Zarządu wchodzą: Prezes, V-ce Prezes, Skarbnik, Szef Wyszkolenia,
    • jedynym reprezentantem Klubu jest Zarząd Klubu,
    • Zarząd Klubu upoważniony jest do zawieszania członków Klubu do czasu rozpatrzenia sprawy przez Walne Zebranie zwołane w okresie nie dłuższym niż trzy miesiące od daty zawieszenia,
    • kadencja Zarządu wynosi jeden rok,
    • Zarząd kieruje pracą Klubu i odpowiada za swą działalność przed Walnym Zebraniem,
    • regulaminy wewnętrzne ustala Zarząd,
    • za działalność klubową Zarząd odpowiada przed PTTK KDP,
    • do opieki nad mieniem klubu Zarząd powołuje Bosmana (patrz: Regulamin Pracy Bosmana).
  • Kolegium Instruktorskie:
    • w skład Kolegium Instruktorskiego wchodzą wszyscy Instruktorzy będący członkami Klubu,
    • kolegium pełni funkcję doradczą w sprawach szkoleniowych i sprzętowych,
    • sprawy dotyczące przeprowadzania szkoleń zawarte są w Regulaminie Szkoleń zatwierdzonym przez Zarząd.

6. Komisja Rewizyjna:

  • Komisja Rewizyjna powoływana jest przez Walne Zebranie,
  • W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą trzy osoby: przewodniczący i dwóch
  • członków,
  • Komisja Rewizyjna prowadzi kontrolę na bieżąco,
  • Kadencja Komisji Rewizyjnej wynosi jeden rok.

7. Fundusze:

  • Działalność Klubu finansowana jest ze składek członkowskich, dotacji Uczelni, prac
    podwodnych oraz innych źródeł,
  • Za gospodarkę finansową odpowiada Zarząd,
  • Kontrolę finansową nad pracą Zarządu sprawuje Komisja Rewizyjna.

8. Ordynacja wyborcza:

  • Głosowanie nad Zarządem Klubu jest tajne i dwustopniowe (osobno na Prezesa i osobno na członków Zarządu),
  • Kandydat na Prezesa musi uzyskać minimum 50% głosów +1,
  • Prezes przedstawia kandydatury członków Zarządu,
  • Każdy członek Zarządu musi być zatwierdzony przez Walne Zebranie,
  • Głosowanie nad Komisją Rewizyjną jest tajne i jednostopniowe,
  • Komisja Rewizyjna wyłania spośród siebie przewodniczącego Komisji.