STATUT AKADEMICKIEGO KLUBU PŁETWONURKÓW
„SKORPENA”
1. Nazwa, siedziba i teren działalności Akademickiego Klubu Płetwonurków „SKORPENA”, zwanym dalej Klub:
- Klub jest członkiem CMAS,
- Klub szkoli w organizacji CMAS,
- Klub jest otwarty na działalność innych organizacji oraz współpracuje z innymi klubami i organizacjami,
- Adres Klubu:
Akademicki Klub Płetwonurków „Skorpena”
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
10-722 Olsztyn Kortowo DS-1
2. Członkowie i Sympatycy Klubu:
- Członkiem Klubu jest osoba, która:
- posiada stopień płetwonurka,
- opłaca składki członkowskie (patrz: Regulamin Opłacania Składek Członkowskich)
- Sympatykiem Klubu jest osoba, która:
- została zarekomendowana przez Zarząd i/lub członka Klubu,
3. Obowiązki:
- Członka Klubu:
- przestrzeganie postanowień statutu,
- przestrzeganie zasad nurkowych organizacji, w której uzyskał stopień nurkowy,
- branie czynnego udziału w życiu Klubu,
- regularne opłacanie składek członkowskich (patrz: Regulamin Opłacania Składek Członkowskich).
- Sympatyka Klubu:
- przestrzeganie postanowień statutu,
- branie czynnego udziału w życiu Klubu.
4. Prawa:
- Członka Klubu:
- czynne i bierne prawo wyborcze,
- korzystanie ze sprzętu i pomieszczeń Klubu zgodnie z regulaminem (patrz: Regulamin Wypożyczeń Sprzętu i Klubu),
- udział w życiu Klubu.
- Sympatyka Klubu:
- korzystanie ze sprzętu i pomieszczeń Klubu zgodnie z regulaminem (patrz: Regulamin Wypożyczeń Sprzętu i Klubu),
- udział w życiu Klubu,
- dobrowolne opłacanie składek klubowych (bez wpisowego),
- czynne prawo wyborcze (po uprzednim opłaceniu składek członkowskich).
5. Władze Klubu:
- Walne zebranie
- najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków Klubu
- termin walnego zebrania ustala Zarząd, powiadamiając o tym członków co najmniej miesiąc przed planowaną datą Walnego Zebrania,
- pomiędzy Walnymi Zebraniami władzę sprawuje Zarząd,
- Walne Zebranie Nadzwyczajne może być zwołane na wniosek Zarządu Klubu i/lub na wniosek 2/3 członków Klubu.
- Zarząd Klubu:
- w skład Zarządu wchodzą: Prezes, V-ce Prezes, Skarbnik, Szef Wyszkolenia,
- jedynym reprezentantem Klubu jest Zarząd Klubu,
- Zarząd Klubu upoważniony jest do zawieszania członków Klubu do czasu rozpatrzenia sprawy przez Walne Zebranie zwołane w okresie nie dłuższym niż trzy miesiące od daty zawieszenia,
- kadencja Zarządu wynosi jeden rok,
- Zarząd kieruje pracą Klubu i odpowiada za swą działalność przed Walnym Zebraniem,
- regulaminy wewnętrzne ustala Zarząd,
- za działalność klubową Zarząd odpowiada przed PTTK KDP,
- do opieki nad mieniem klubu Zarząd powołuje Bosmana (patrz: Regulamin Pracy Bosmana).
- Kolegium Instruktorskie:
- w skład Kolegium Instruktorskiego wchodzą wszyscy Instruktorzy będący członkami Klubu,
- kolegium pełni funkcję doradczą w sprawach szkoleniowych i sprzętowych,
- sprawy dotyczące przeprowadzania szkoleń zawarte są w Regulaminie Szkoleń zatwierdzonym przez Zarząd.
6. Komisja Rewizyjna:
- Komisja Rewizyjna powoływana jest przez Walne Zebranie,
- W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą trzy osoby: przewodniczący i dwóch
- członków,
- Komisja Rewizyjna prowadzi kontrolę na bieżąco,
- Kadencja Komisji Rewizyjnej wynosi jeden rok.
7. Fundusze:
- Działalność Klubu finansowana jest ze składek członkowskich, dotacji Uczelni, prac
podwodnych oraz innych źródeł, - Za gospodarkę finansową odpowiada Zarząd,
- Kontrolę finansową nad pracą Zarządu sprawuje Komisja Rewizyjna.
8. Ordynacja wyborcza:
- Głosowanie nad Zarządem Klubu jest tajne i dwustopniowe (osobno na Prezesa i osobno na członków Zarządu),
- Kandydat na Prezesa musi uzyskać minimum 50% głosów +1,
- Prezes przedstawia kandydatury członków Zarządu,
- Każdy członek Zarządu musi być zatwierdzony przez Walne Zebranie,
- Głosowanie nad Komisją Rewizyjną jest tajne i jednostopniowe,
- Komisja Rewizyjna wyłania spośród siebie przewodniczącego Komisji.